Első tapasztalatok

Csomagolás

Nekem úgy indult a dolog, hogy a katasztrofális gyári csomagolás miatt (a doboz felső részén nincs polisztirol, csak maga a papírdoboz teteje) a táv antennája belenyomódott a távba. Ezzel letörte a két kis pöcköt belül, de ezt már visszaragasztottam.
Letörött, majd visszaragasztott pöckök

Helyes irány
Ekkor vettem észre, hogy az ügyes kínaiak a mobiltartót is fordítva szerelték össze. Az a rész ugyanis, amelyik belemegy a távba, elvileg csak egyféleképpen illeszkedik jól. (Legalább is azután, hogy visszaragasztottam a letörött kis pöcköket.) Szóval, ki kellett tolnom a fém csapot a helyéről, 180 fokkal megfordítani a tartót és visszadugni a csapot. Érdemes másnak is ellenőriznie a sajátját.
Helytelen elrendezés

Amennyiben nem a képen látható az elrendezés, akkor a nyíl irányában kell kitolni a csapot

Ja, ami még katasztrofális - a csomagoláson kívül - az a leírás. Nincs benne egy hibátlan mondat, látszik, hogy átnézés nélkül csak berakták a Google translate-tel fordított szöveget. Szinte használhatatlan. Ez baromira idegesít.

Távirányító

A táv egyébként a kijelzőn alapból Mode 1 feliratot jelenít meg, amelyet egyelőre nem tudom, hogy hogyan lehet átkapcsolni (eddigi keresések szerint nagy a valószínűsége, hogy nem is lehet), de az elfogadott terminológia szerint igazából így Mode 2-ben kell irányítani, szóval, végül is ezzel nincsen gond. (Bal oldalon magasság és forgás, jobb oldalon döntések előre/hátra, oldalra.) Csak kíváncsiságból én azért írtam a TomTop-nak (onnan rendeltem a drónt), hátha sikerül kiszedni az infót a gyártóból. Egyelőre azt a választ kaptam, hogy megpróbálják megszerezni az információt, várjak türelemmel.

Kamera

Amivel itthon tuti sokan szívhatnak, az a gyári kamera WiFi-je. Röviden a lényeg, hogy a 149-es WiFi csatornát használja (nem lehet megváltoztatni), amit főleg itt Magyarországon sok telefon nem támogat. Kis hack-eléssel azonban néha áthidalható ez a probléma. Az persze adott, hogy a telefonnak az 5GHz-es Wifi-t támogatnia kell, ha nem támogatja, felesleges is próbálkozni. Ha alapból mégsem látja a kamera Wifi-jét a telefon/tablet, akkor érdemes telepíteni az XWifix programot. Root természetesen kell hozzá, de nekem a Galaxy S3 telefonomon megoldotta a problémát. (Nexus 5-tel és Nexus 7-tel azonban így sem működik.)
A gyári kamera egyébként nagy valószínűséggel optikailag csak 720p felbontást tud. Ez két okból sejthető:
1. A kép minősége alapján nem tűnik valódi 1080p-nek.
2. Angol fórumon valaki talált egy leírást a feldolgozó chip-ről. Itt a PDF csak 720p felbontást ír, viszont 45, illetve 50fps-sel. A kamera azonban úgy rémlik, hogy 30fps-sel működik, így lehet, hogy mégis képes 1080p kezelésére. De attól még a valódi optikai felbontás erősen kérdéses...
Ami engem a legjobban foglalkoztat az a távról vezérelhető gimbal felszerelése. Ez a lehetőség nagyon tetszik, erről mindenképpen fogok még írni, ha megcsináltam.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Akkumulátor problémák

Mozgatható gimbal - probléma és megoldás

Kamera